استرس مهم ترین دلیل عدم رشد مو
تاريخ : 9 / 7برچسب:صاعقه,مو,استرس,سلامت, | 23:43 | نویسنده : ali

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه ::از جمله عوامل محیطی که در دیر رشد کردن و همچنین شکنندگی مو دخیلند می توان به رنگ کردن مو، سشوار کشیدن مکرر، اتو کردن مو و نور آفتاب و اشعه فرا بنفش اشاره کرد.

دکتر بهروز باریک بین متخصص پوست و مو و قائم مقام مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران در خصوص دیر رشد کردن مو گفت: عوامل زیادی در این موضوع دخالت دارند از  جمله: عوامل ژنتیکی، بیماری های داخلی مانند کم کاری تیروئید، کمبود فقر آهن، کمبود فقر غذایی که ناشی از سوء تغذیه یا رژیم های نامناسب است، کمبود پروتئین ویتامین های گروه "ب"، کمبود هیدرات و اسیدهای چرب ضروری و مصرف داروهای مختلف مهم ترین عوامل هستند.

وی افزود: ثابت شده است کسانی که ویتامین های گروه "ب" را به میزان کافی مصرف می کنند ولو به صورت مکمل، سرعت رشد مو و ناخن هایشان افزایش پیدا می کند.

وی اظهار داشت: از جمله عوامل محیطی که در دیر رشد کردن، همچنین شکنندگی مو دخیلند می توان به رنگ کردن مو، سشوار کشیدن مکرر، اتو کردن مو و نور آفتاب و اشعه فرابنفش اشاره کرد که برای این مشکل شامپوها و نرم کننده هایی تعبیه شده که حاوی فیلترهای اشعه فرابنفش هستند که اثر مخرب نورخورشید بر موها را به حداقل می رساند.

وی در ادامه گفت: فردی که سیستم تغذیه ای مناسب مانند کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین ها و آب را داشته باشد مشکلی در سلامت پوست و مو نخواهد داشت به همین جهت ما استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه که سرشار از آنتی اکسیدانها هستند را برای سلامت بدن و پوست و مو توصیه می کنیم.

این متخصص پوست و مو گفت: استرس یکی دیگر از عوامل این مشکل است به این شکل که سیستم هورمونی بدن را کاملاً تحت تأثیر قرار می دهد چه استرس جسمی که می تواند یک جراحی که شامل بیهوشی است باشد چه استرس روحی یا استرس های روزمره که افراد با آن سرو کار دارند می تواند در سرعت رشد مو و مشکلات ناشی از آن نقش داشته باشد.

وی اشاره کرد: بیشترین حالتی را که به استرس ربط دارند ریزش موهای منطقه ای است به کررات دیده ایم کسانی که دچار این مشکل شده اند قبل از آن دچار یک استرس روحی شدید مثل ترس یا تصادف یا هر مشکلی که شوک ناگهانی به آنها وارد کرده شده اند.

وی در پایان اضافه کرد: استرس های محیطی که همه در شهرهای بزرگ به دلایلی تحمل می کنند از جمله: کم خوابی ها، شبها تا دیر وقت پای کامپیوتر و اینترنت مشغول بودن و خواب شبانه را از دست دادن همه و همه در سلامت بدن و پوست و مو نقش منفی دارند و بسیار مضر هستند. 

این صفحه را به اشتراک بگذارید